30 דקות זוז:

 

טיפים מקצועיים לכתיבת 10 פוסטים ב- 30 דקות

ולניהול מקצועי של דף הפייסבוק העסקי

 

כבעלי עסקים קטנים שעבורם הזמן הוא אחד המשאבים היקרים ביותר, כמה פעמים קרה לכם שלא הקפדתם לעדכן את הדף העסקי בפייסבוק, למרות שאתם יודעים שמדובר בפלטפורמה שיווקית יעילה עבורכם? כמה פעמים הרגשתם חסרי השראה ליצור תוכן, ואם כבר כתבתם משהו זה לקח לכם יותר מידי זמן? גלי מיכל חנן, מנכ"לית זוויות, משרד למיתוג אסטרטגי, לא מוותרת על נוכחות בפייסבוק ומשתפת אתכם בטיפים לכתיבת 10 פוסטים ב-30 דקות.

 

מותג זה אנחנו ואנחנו זה המותג

 

אם בחרתם בפייסבוק כערוץ שיווק יעיל עבור העסק שלכם, חשוב לפתוח דף עסקי ולא לקיים פעילות עסקית בדף האישי שלכם. נכון. הרבה בעלי עסקים עושים את זה, אך פייסבוק יכול לחסום לכם את החשבון האישי בגלל שימוש שלא על פי הנהלים. מעבר לכך, זכרו כי הלקוחות שלכם מחפשים את האנשים שמנהלים את העסק, ואחרי ביקור בדף העסקי הם גם מבקרים, תרתי משמע, בחשבון האישי שלכם, קוראים מה שאתם כותבים, ומגבשים דעה. לכן חשוב להקפיד על ייצוגיות גם בדף האישי, כתיבה ללא שגיאות, הימנעות מפרסום פוסטים בעלי סגנון בוטה או מעליב לרבות פרסום תמונות מביכות. תזונאית קלינית למשל, המובילה תהליכי ירידה במשקל לא יכולה להרשות לעצמה שבחשבון הפרטי כל הפוסטים יהיו פרסומים של ג'אנק פוד. 

 

הכינו תכנית חודשית

 

בעלי עסקים רבים רוצים להזין את דף הפייסבוק בתכנים באופן קבוע, אך נוטים להתברבר סביב מלאכת הכתיבה כתוצאה מחוסר מיקוד. לכן, חשוב לגזור מהתכנית השיווקית, את התחומים שתרצו לקדם במהלך החודש הקרוב, ואת התוכן בדף העסקי לכתוב בהתאמה אליהם. ברגע שתגבשו תחומים מרכזיים, תרגישו מפוקסים יותר, תאספו אותם במהלך היום ותחסכו בזמן. 

 

אתם לא צריכים לכתוב- פוסטים רבים "עוברים" לידכם כל יום

 

כל בעל עסק נחשף ביום לאלפי תכנים שיכולים "לדבר" אל האוהדים שלו בפייסבוק, ולהפוך לפוסטים ויראליים, זה יכול להיות סיפור הצלחה מעניין של לקוח, חוות דעת מרגשות שהגיעו בוואטס אפ, טיפ קטן שעושה שינוי גדול, ואפילו יום הולדת למישהו מהצוות שיכול להעלות חיוך ולהציג פן אישי של העסק ובעליו. כל שעליכם לעשות הוא לכתוב על note בטלפון הנייד את הרעיונות, ולשלוח לעצמכם תמונה למייל שקשורה לפוסט, כך שבחצי שעת הכתיבה שלכם יהיו לכם כבר פוסטים מוכנים מבלי להתאמץ.

 

שינוי= פוסט

 

הסתכלו על יומן הפעילות של העסק, ובדקו האם צפויים שינויים בקרוב? שינויים יכולים להתבטא בשעות פעילות, השקת מוצר או שירות חדשים, אירועים, שיפוצים, חידושים וכמעט בכל דבר. חשוב לערוך סדרי עדיפויות לשינויים ולעדכן את האוהדים בדברים המהותיים ביותר. זכרו שהלקוח הישראלי מגלה עניין בחידושים ולא אוהב במיוחד חוסר ודאות.  

 

אמצעי התקשורת מייצרים פוסטים 24/7

 

כבעלי עסקים חשוב למצב את עצמנו כמובילי דעה בתחומנו, לכן אם נחשפנו לכתבה מעניינת או תחקיר שקשור לתחום העיסוק שלנו ויש לנו תגובה שתציג את הערך המקצועי או הפתרון שאנחנו יכולים להציע, אל תגובתנו מומלץ להוסיף תמונה רלוונטית כזו שתמשוך את קהל היעד שלנו. זכרו שאמצעי התקשורת מדברים על הכל, לכן הזדמנויות רבות עומדות לפנינו. אחת השיטות להתעדכן בחדשות רלוונטיות היא להזין את תחומי הפעילות שלנו ב- google alerts , כך נוכל לקבל ישירות למייל התראות על חדשות בכל תחום שנרצה. ככלל מומלץ להתרכז רק בהצעת הפתרון שלנו ולהימנע כליל מביקורת על מתחרים, שלרוב יוצרת דיונים סוערים ושליליים שאינם מקדמים אותנו.

 

לפרגן אפשר גם בפוסט

 

כאנשי עסקים, מומלץ מאוד לפרגן במדיה החברתית לקולגות ולבעלי עסקים שמשלימים את תחום העיסוק שלנו. ולכן אחת לפרק זמן מסוים נשתף פוסט מעניין ובעל ערך של קולגה, המשלים את התחום שלנו בצירוף משפט קצר המנוסח בנימה אישית. בפעולה זו נטפח קשר עסקי וגם נקבל פוסט במתנה על הדרך. את הפרגון מומלץ לפרסם בדף האישי.

 

תמונות עם מסר!

 

יש להקדיש מחשבה בבחירת התמונות עבור הפוסטים שאנו מעלים בדף הפייסבוק, חשוב שהן יתאימו למסר שלנו, למיתוג ולתדמית של העסק וכמובן שיהיו מאושרות לפרסום. תמונות של ילדים עד גיל 18 מותר לפרסם רק באישור כתוב של ההורים ובתמונות שקיבלנו מצלמים יש לתת קרדיט לצלם. נוכל גם לצלם חוות דעת או סמסים מפרגנים שקיבלנו מלקוחות ולפרסם אותם באישורם כמובן, במידה והם מאשרים גם לתייג אותם נוכל להגדיל את החשיפה שלנו לחברים נוספים.

 

כן, אתם יכולים לשאול שאלה.

 

רשת בתי הקפה של סטארבקס ערכה לא מעט פעילויות ויראליות במדיה החברתית, וגם נוהגת להתייעץ עם הגולשים שלה בתהליך הבנייה ופיתוח המותג. אך גם אתם יכולים לפעמים "לחשוב סטארבקס" ולהכין פוסט עם שאלה לאוהדים שלכם. אם גם לכם יש בית קפה או עסק בתחום המסעדנות תוכלו לתת לגולשים לבחור שם לאחת המנות החדשות, אם יש לכם קליניקה לרפואה משלימה- תוכלו לשאול את האוהדים- איזו מוזיקה הם היו רוצים לשמוע במהלך הטיפול וכך הלאה. כתיבת פוסט שאלה תיקח לכם כ-3 דקות, ומדובר בפוסט שיכול להגיע לחשיפה גבוהה וליצור מעורבות של האוהדים בפעילות המותג, כל עוד מדובר בשאלה מעניינת.

 

כשכותבים פוסטים- אנחנו מחוץ לפייסבוק

 

אז עכשיו, כשקיבלתם כלים לכתיבת פוסטים, ואספתם מידע מעניין ביעילות במהלך השבוע, הגיע הזמן להכין 10 פוסטים. לצורך העניין, שימו את הטלפון על שקט בחצי שעה הקרובה, צאו מהפייסבוק- בשביל להימנע מצ'אטים ושיחות עומק, והכינו את הפוסטים תחילה במסמך של וורד ללא הסחי דעת. ולאחר מכן ערכו הגהה ותזמנו אותם מראש.

 

 

המאמר נכתב ע"י גלי מיכל חנן, מנכ"לית משרד זוויות, לשיווק, מיתוג אסטרטגי וניהול פרויקטים של בעלי עסקים קטנים ובינוניים, עמותות וגופים מוניציפאליים.

 

הרשמו וקבלו טיפים ועדכונים בשיווק

רשמו אותי!

פרטיך התקבלו,

תודה!

054-360-4-360    office@zaviyot.co.il

 

הרשמו וקבלו טיפים בשיווק

רשמו אותי!

פרטיך התקבלו,

תודה!

רשמו אותי!

פרטיך התקבלו,

תודה!