מתכוננים לחגים? הנה 5 טיפים שיווקיים על איך תוכלו להגדיל מכירות לקראת תקופת החגים ובמהלכם

 

בעלי עסקים רבים עושים שימוש בביטוי "תקופת החגים" וכתוצאה מכך מצפים לירידה או האטה בפעילות, מה גם שזוהי הנחה שברוב המקרים רק מורידה לנו את המוטיבציה. עם זאת, אם החלטנו לפרגן לעצמנו בחופשה, אכן צפויה לנו האטה למספר ימים או שבועות. כל עוד אנחנו מתכננים לקיים פעילות שגרתית חשוב לקחת בחשבון שדווקא בתקופה זו, ללקוחות שלנו "נולדים" צרכים נוספים, ותפקידנו הוא לזהות אותם ולתת להם מענה בדמות המוצר או השירות שלנו. אז איך אפשר למנף את תקופת החגים לתור ארוך של לקוחות ולהגדיל רווחים? גלי מיכל חנן, מנכ"לית "זוויות", משרד למיתוג אסטרטגי, ב-5 טיפים לשיווק העסק לקראת ובמהלך תקופת החגים.

 

מתגו את העסק לחג

 

אחד הדברים החשובים בהערכות לחגים, עוד לפני שנגיע לפעולות השיווקיות הוא המיתוג שלנו. עלינו להחליט כיצד העסק שלנו יראה בחג? האם נשמור על מראה שגרתי? או שניצור אווירה מיוחדת על מנת לעניין ולהזמין את הלקוחות שלנו? לכן, לקראת התקופה נתאים גם את העיצוב הגרפי שלנו לאווירה החגיגית. מומלץ להביא לידי ביטוי את סממני החג כמו הרימון, או המנהגים המקובלים, אך חשוב לא פחות שיתמוך במסר השיווקי שלנו ולא יהיה "תלוש" מהמציאות. אחרי שבחרנו בעיצוב החגיגי, נקפיד שילווה אותנו בכל נקודת מפגש עם הלקוחות מברכות שנה טובה, אריזות מוצרים ועד הבאנר בפייסבוק, וכל זאת בהתאם לתקציב המיתוג אותו נגדיר מראש.

 

"מוצרים או שירותים בחליפה חגיגית"

 

אחרי שמיתגנו את העסק, נתאים שלושה מוצרים לאווירת החג, מדובר במוצרים שתפקידם לתת מענה לצורך הספציפי של הלקוחות במהלך התקופה. בשלב זה נחשוב כמו הלקוחות, מה אנחנו מחפשים לקראת החגים? אם למשל אנחנו מתארחים בטוח שנקנה למארחת מתנה. לכן כבעלי עסקים נדאג ששלושת המוצרים שנציע לחג יהיו במחירים מגוונים כך שיתאימו לכמה קבוצות קהלי יעד. אם אנחנו בעלי ספא, נוכל לשווק ללקוחות שמתארחים בערב החג חבילת פינוק למארחת שתכלול שעת עיסוי, ובקבוק יין מתנה אותו נביא בערב החג. בהתאמת המוצרים לחג חשוב להיות יצירתיים ולשלב בין מוצרים קיימים לשירותים. וכן להקפיד לשווק אותם החל משבועיים לפני ערב החג ברשתות חברתיות, בנקודות המכירה ובאמצעות מעגלי נטוורקינג ושיתופי פעולה.

 

נטוורקינג מקדים ושיתופי פעולה

 

כפעולה מקדימה לחג, מומלץ לחדש קשרים עם מעגל הנטוורקינג שלנו, מדובר באותם אנשים או בעלי עסקים מתחומים משלימים, שיוכלו להמליץ עלינו ללקוחות חדשים וגם אנחנו עליהם באופן הדדי. עם מעגל הנטוורקינג שלנו נוכל לקיים פגישה וליזום שיתופי פעולה מיוחדים לחג, כמו מתן הטבות ייחודיות אחד ללקוחותיו של האחר, השקת מוצר משותף ועוד. ואם יש מישהו שמרבה להפנות אלינו לקוחות כל השנה, מומלץ להעניק לו מתנת הוקרה לחג ולהביע הערכה על שיתוף הפעולה המניב.

 

"מחכה לך מתנה אצלנו" - תנו ללקוחות הקיימים להרגיש VIP

 

את הלקוחות הקיימים לפעמים אנחנו לוקחים כמובן מאליו, אך מדובר בליבת ההכנסה שלנו בעסק ובבסיס לפלטפורמת השיווק הוותיקה ביותר, השיווק "מפה לאוזן". לכן לקראת החג נזמין את הלקוחות לקבל מתנה ללא תשלום וללא כוכביות ובמקביל ניתן הטבה לשירות או למוצר שלנו. אפשר להזמין אותם בסמס, במייל ואפילו בשיחה טלפונית, ואם אנחנו כל כך עסוקים אז גם באמצעות חברה שתפנה מטעמנו, ולומר להם שלרגל החג מחכה להם מתנה אצלנו. בדרך זו נגרום לחלקם לפחות להגיע ואולי לבצע אצלנו רכישה נוספת, נעלה את עצמנו למודעות שלהם, וניתן להם סיבות לדבר עלינו. כמו כן ניתן לפנות גם ללקוחות שנמצאים בהקפאה מהשירות שלנו ולחדש את היחסים.

 

חבר יביא חבר

 

בתקופה החג, אנחנו רוצים למקסם את הזמן שלנו ולתת שירות לכמה שיותר לקוחות, לכן ניתן לערוך מבצע בסגנון "חבר מביא חבר" ולהעניק הטבות ללקוחות שימליצו עלינו. ההטבה יכולה להיות למימוש בעסק שלנו או של אחד משיתופי הפעולה שיצרנו. למשל, מאמן כושר אישי יכול להעניק לכל לקוח שהפנה לו לקוח חדש, אימון במתנה אצלו, עיסוי בספא עמו הוא עובד בשיתוף פעולה, או אפילו ארוחת בוקר במסעדת בריאות.

 

אז אחרי שקיבלתם טיפים לשיווק לקראת תקופת החגים, הכינו תכנית עבודה מסודרת ויישמו אותה. זכרו שבחגים "נולדים" צרכים נוספים, וכל שעליכם לעשות הוא לזהות אותם ולתת ללקוחות מענה הולם. ואם תרצו לקבל ייעוץ והכוונה לקראת החגים, תוכלו להשאיר פרטים כאן, וגלי תחזור אליכם בהקדם לתיאום מפגש ייעוץ לבניית אסטרטגיה שיווקית אפקטיבית לקראת תקופת החגים.

 

 

המאמר נכתב ע"י גלי מיכל חנן, מנכ"לית משרד זוויות לשיווק, מיתוג אסטרטגי וניהול פרויקטים של בעלי עסקים קטנים ובינוניים, עמותות וגופים מוניציפאליים.

 

הרשמו וקבלו טיפים ועדכונים בשיווק

רשמו אותי!

פרטיך התקבלו,

תודה!

054-360-4-360    office@zaviyot.co.il

 

הרשמו וקבלו טיפים בשיווק

רשמו אותי!

פרטיך התקבלו,

תודה!

רשמו אותי!

פרטיך התקבלו,

תודה!