מחפשים לקוחות חדשים? קבלו 6 טיפים למשיכת לקוחות מתאימים לעסק.

 

כמעט כל בעל עסק שואף לגייס לקוחות בעלי הפרופיל האידיאלי ביותר עבורו. על פי רוב מדובר בלקוחות בעלי 3 מאפיינים עיקריים, אלו שמשלמים בזמן, משתפים פעולה עם נותן השירות ויודעים להעריך את התמורה שהם מקבלים. אז איך מושכים לעסק את הלקוחות המתאימים ואילו פעולות יסייעו לכך? גלי מיכל חנן, מנכ"לית "זוויות", משרד למיתוג אסטרטגי, מוכיחה לכם שאפשר לגייס לקוחות שמתאימים לעסק ומשתפת אתכם ב-6 טיפים ליישום התהליך.

 

" 24:00 , ערה? יכולה לענות דחוף?"

רוב בעלי העסקים הקטנים הם המנהלים ומקבלי ההחלטות בעסק, הנגישות אליהם היא בלתי אמצעית בניגוד לחברות גדולות, לצד העובדה שמדובר ביתרון המעניק ללקוחות תחושה של יחס אישי, מדובר בסוללת זמן ואנרגיות שללא הגדרת גבולות גזרה, עלולה לפגוע לנו באופן משמעותי לא רק בכיס, אלא גם בתדמית המקצועית. ולכן חשוב שגם בעלי עסקים קטנים יגדירו נהלי עבודה בהתאם לגבולות הגזרה שלהם שכוללים שעות פעילות, אופן התקשרות- מייל/ שיחת טלפון/ סמסים ובאיזו תדירות מתקיימות פגישות, נהלי תשלום וכיו"ב וכן גם יקפידו לשקף ולהתמיד בהם בעבודה מול הלקוחות. למרות שלעיתים לא נעים לנו להציב גבולות, לקוחות רבים רואים בכך פעולה מקצועית.

 

מהו סל המוצרים והשירותים שאתם מציעים ללקוח?

רגע לפני שניגש להגדיר קהלי יעד, חשוב לאפיין היטב אילו מוצרים או שירותים אנחנו מוכרים, האם אנחנו מתפרסים על קשת רחבה ואולי רחבה מידי? כפי שאני ממליצה כמעט תמיד ללקוחותיי, תחילה יש להגדיר את העסק שלנו ומאפייניו ואז לבנות שלושה מוצרי דגל, שעונים לצרכים מסוימים, אליהם נתאים קהל יעד. תפקידם של מוצרי הדגל הוא להיות שגרירים של העסק שלנו ולייצג את תחומי הפעילות שלנו מול הלקוחות.

 

מי הם האנשים שתרצו לתת להם שירות?

אחרי שהגדרנו את מוצרי הדגל שלנו, נבדוק למי הם מתאימים? האם מדובר במוצרי יוקרה שמתאימים לקהל ממצב סוציואקונומי גבוה? או האם במוצר לכל כיס המתפרס על קשת רחבה של קהלי יעד? בהגדרת קהלי היעד התייחסו למיקום גאוגרפי, מגדר, מצב כלכלי, מצב משפחתי, סגנון חיים, תחביבים וצרכים. אם ניקח לדוגמא נטורופתית שרוצה לקדם טיפולי תזונה נכונה לנשים בהריון, עלינו לפנות שונה לנשים שנמצאות בהריון ראשון שלהן, מאלו שחוו כבר את התהליך. ככל שנתמקד יותר, נכיר יותר את קהל היעד שמתאים לנו ונדע כיצד להתאים את הפנייה אליו. ועוד פרמטר נוסף וחשוב לא פחות, לצורך בניית האסטרטגיה השיווקית בהמשך הדרך, חשוב לבחון האם אנחנו פונים לבעלי עסקים, ארגונים ומוסדות או האם לקהל פרטי, החלטה שבפני עצמה תחסוך בזמן ובלא מעט הוצאות.

 

איזו חוויה חשוב לכם ליצור ללקוחות שלכם? מה תרצו שיחשבו עליכם?

לעסק בכללותו ולמקום בו נקיים את הפעילות העסקית יש משמעות רבה בתפיסת הלקוח ובמה שהוא חושב עלינו. יש לקוחות שירכשו רק ביגוד של מותגים מובילים ואת אלו שיעדיפו ביגוד נוח בעלות סבירה. אך לכל אחד ואחת מהם מתאימה סביבת פעילות עסקית שונה. אם כבעלי עסקים אנחנו מציעים מוצר יוקרתי, נתאים את האווירה במקום לסטנדרטים יוקרתיים, בבחירת הלוקיישן, בעיצוב ואפילו בבחירת מוזיקת רקע, כמו שניתן לחוות בחנויות בוטיק של מעצבי בגדים בהתאמה אישית. אך אם בחרנו לשווק מוצר לכל כיס, נשמור על אווירה עממית יותר, שמתאימה למוצר שלנו ולאופי הלקוחות כמו בחנויות הביגוד של רשת האנגר. וגם אם הפעילות העסקית איננה מתבצעת ממקום קבוע, ומשלבת נסיעות ופגישות עם לקוחות בבתי קפה, מומלץ להתאים את בחירת המקום לסטנדרטים ולתדמית שנרצה לשדר. 

 

המחיר שלשמו התכנסנו

אם בחרתם להיות בעלי עסקים, זכרו שהחלטתם לפתוח עסק למטרות רווח, למעט מצבים של עסקים חברתיים, עמותות ומלכ"רים. ובגלל שרווחיות העסק הינה תנאי הכרחי לקיומו והמשך הפעילות, חשוב לזכור שאחריות זו מונחת על כתפנו 24 שעות ביממה. למחיר שנקבע למוצר או השירות שלנו יש משמעות רבה בתפיסת איכות העסק ומוצריו ע"י הלקוחות. תמחור נמוך מהמתחרים, עשוי להזמין לבית העסק לקוחות שעיקר ההחלטה אם לרכוש את המוצר מבוססת על המחיר, ואילו תמחור גבוה יחסית למתחרים עשוי להזמין לעסק לקוחות שבתפיסתם מחיר גבוה מעיד על איכות גבוהה יותר. אך שימו לב! אם לא תגבו את המחיר באיכות, הלקוחות עשויים לעזוב אתכם. לכן חשוב מאוד להקדיש זמן לתמחור בהתאם לכל הפרמטרים שהגדרנו, לבנות מחירון מסודר, עם מדיניות של הנחות, תשלומים דמי ביטול ו-0 מקום להתלבטויות.

 

בונים מיתוג אסטרטגי

אחרי שהגדרנו את כל הפרמטרים בדרך, נעבור לתהליך מיתוג אסטרטגי שמשמעותו היא איפה ואיך נגייס את הלקוחות שהגדרנו. תהליך זה כולל הגדרת מטרה עסקית ברת השגה והצבת יעדים ומשימות ברורים. חשוב לזכור שכל עוד עובדים על פי תכנית עבודה מותאמת לפעילות העסקית שלנו, נשדר מקצועיות ללקוחותינו ונוכל לגייס את אלו המתאימים לנו.

 

ואם גם אתם מרגישים צורך להתייעץ, השאירו את הפרטים כאן ונתאם פגישה בהקדם!

 

 

המאמר נכתב ע"י גלי מיכל חנן, מנכ"לית משרד זוויות לשיווק, מיתוג אסטרטגי וניהול פרויקטים של בעלי עסקים קטנים ובינוניים, עמותות וגופים מוניציפאליים.

 

הרשמו וקבלו טיפים ועדכונים בשיווק

רשמו אותי!

פרטיך התקבלו,

תודה!

054-360-4-360    office@zaviyot.co.il

 

הרשמו וקבלו טיפים בשיווק

רשמו אותי!

פרטיך התקבלו,

תודה!

רשמו אותי!

פרטיך התקבלו,

תודה!