איך לגרום לקהל להגיע להרצאה, לסדנה או לכנס שלכם 

 

ציפיתם שיגיעו להרצאה שלכם לפחות 50 אנשים אבל האולם היה כמעט ריק. אחד האתגרים הגדולים ביותר בפני אנשים בכלל ובעלי עסקים בפרט, זה לעמוד מול קהל ולהרצות, על אחת כמה וכמה שמדובר בעצמאים ובעלי עסקים קטנים, שבנוסף לעמידה מול קהל הם צריכים גם להתמודד עם אתגר המכירה ולהציע את מרכולתם. ברוב המקרים האלו בעל העסק עצמו הוא זה שצריך לשווק את ההרצאה ולגרום לאנשים להגיע. שיווק הרצאה או סדנה בפני כמות של אנשים מצריכה עבודת הכנה עוד טרם ההרצאה עצמה וזה לא משנה אם מדובר בהרצאה למאות אנשים או סדנה לכמה משתתפים בודדים.

 

גלי מיכל חנן, מנכ"לית ובעלים של זוויות, משרד לשיווק, למיתוג אסטרטגי ולניהול פרויקטים הכינה עבורכם מספר טיפים שיעזרו לכם להיות מוכנים ולהגיע ליום ההרצאה שקהל אוהד מחכה לשמוע רק אתכם.

 

יוצאים לדרך: כמו בכל מוצר שאנחנו מוכרים גם כאן, חשוב מאוד להגדיר מה מטרת ההרצאה או הסדנא ועם מה חשוב לכם שאנשים יצאו. הרי כולנו יודעים שמאחורי כל בעל עסק קטן מסתתר אדם ומלואו עם כישרונות רבים, ולכן כדי שלא תמצאו את עצמכם אומרים "אם היה לי זמן הייתי ממשיך" ההמלצה הטובה ביותר היא להתמקד במטרה.

 

הכינו רשימת תפוצה: אם תיקחו באקראי טלפון נייד מכל אדם שתפגשו ברחוב, תמצאו אצלו לפחות 100 מספרי טלפונים בזיכרון, שלא לדבר על כאלו שיש להם אלפים. רשימת תפוצה היא המפתח לייצר הד המוני, חשוב להכין מאגר מכל מקום אפשרי כדוגמת טלפון, פייסבוק, לינקדין, ספר זיכרונות. הקפידו לסנן סינון ראשוני מתוך הרשימה אך לא יותר מידי.  גם אם נראה לכם שאדם ספציפי לא יגיע לעיתים הוא יפרגן ויעביר אתכם הלאה חברים מעבירים את זה הלאה.

 

שם מעניין למפגש: שם מעניין יוצר סקרנות ולכן חשוב למתג את ההרצאה גם מבחינת הכותרת וגם מבחינת הנראות. אין טוב ממראה עניים. חוש הראיה הוא חוש הרושם הראשוני המפותח ביותר. מומלץ לשלב תמונת אוירה ברורה ואיכותית שתדבר לקהל היעד.

 

פרסום יש לבחור ערוצי שיווק שיתאימו לקהל היעד שאליו מכוונת ההרצאה או הסדנא. חשבו איכן נמצא קהל היעד שלכם. כמו לדוגמא:  פייסבוק בפוסט מממון, לוח מודעות ברחבי העיר, וידיאו שיעלה ליוטיוב, מייל למאגר לקוחות, פלייר שיחולק באופן ידני. זה לא חייבת להיות בהכרח הוצאה כספית גבוהה אבל חייבת בהכרח להיות הוצאה חכמה וממוקדת.

 

חודש לפני: כיום להבדיל מבעבר האדם הממוצע נחשף לכ- 30,000 מסרים ביממה אחת ולכן חשוב להתחיל בפרסום ההרצאה או הסדנא לפחות חודש מראש. ככל שנרצה כמות משתתפים גדולה יותר רצוי שנתחיל קודם.

 

טיזרים: אתם בוודאי מכירים את מנד המילים "יואו,שכחתי". הרבה פעמים אנחנו מאוד נרצה להגיע אך באמת נשכח. להוציא את המקרים שאם הצד השני לא הבין את החשיבות והערך עבורו הוא לא ממש יתאמץ לזכור יש לשלוח כל מספר ימים תזכורת ולפרסם בערוצי השיווק השונים במושגים של מה הערך מוסף שיקבלו מההרצאה או הסדנא שאתם מעבירים.  לדוגמא: אפשר להציג פתרון לבעיה בצורת שאלה. בעיה שאתם יודעים שאותם אנשים מתמודדים איתה באמת.

 

הרשמה מראש: גם אם מדובר בהרצאה שאתם מעבירים בתשלום וגם אם לא, חשוב שתהייה הרשמה מראש ברגע שמאפשרת לכם לקבל פרטי טלפון ומייל מהנרשם. ברגע שפרטיו נמצאים אצלכם תוכלו לשלוח אליו תזכורת במייל יומיים לפני האירוע ועוד SMS יום לפני האירוע..

 

גבייה: גם אם אדם ישלם 10 ₪ כניסה הסיכויים שיבריז ברגע האחרון הם קטנים יותר. גבייה מראש יוצרת התחייבות. אפשר לתת הנחה לנרשמים עד תאריך ספציפי או למי שמביא חבר. יש לקחת בחשבון שישנם חיסורים של הרגע האחרון ולכן יש לאפשר הרשמה גדולה יותר.

 

הבטחות צריך לקיים: חשוב שהמוצר שהבטחת במפגש יענה על הצפיות ומעבר - זה מה שיגרום לקהל שהגיע להמליץ ולהגיע שוב. תנסו לרגע להיכנס לנעליהם של קהל הנרשמים ולחשוב צתי בפעם האחרונה הייתם בסדנה או בהרצאה ומה גרם לכם ללכת.

 

מאיפה מתחילים שרוצים להקים סדנה, קורס או הרצאה? איזה מסר יעניין? מה חשוב לעשות לפני שמתחילים לפרסם? באילו ערוצי שיווק כדאי לשווק ואיך? מי הם בכלל קהל היעד שלי? איך בונים תוכנית נכונה? איך להציג את הסדנה כך שירשמו אנשים? מוזמנים למרתון שיווק פרטני וממוקד שיעסוק בבניית הסדנה או ההרצאה או הכנס שלכם. 

 

 

 

המאמר נכתב ע"י גלי מיכל חנן, מנכ"לית משרד זוויות לשיווק, מיתוג אסטרטגי וניהול פרויקטים של בעלי עסקים קטנים ובינוניים, עמותות וגופים מוניציפאליים.

 

 

הרשמו וקבלו טיפים ועדכונים בשיווק

רשמו אותי!

פרטיך התקבלו,

תודה!

054-360-4-360    office@zaviyot.co.il

 

הרשמו וקבלו טיפים בשיווק

רשמו אותי!

פרטיך התקבלו,

תודה!

רשמו אותי!

פרטיך התקבלו,

תודה!