איך להתאים את המותג שלנו לטכנולוגיה החכמה? 

 

בשנים האחרונות הפכנו לצרכני טכנולוגיה חכמה, האדם הממוצע נחשף לכ-30,000 מסרים ומתוכם ל-2,500 מסרים שיווקיים ביממה. 80% מסה"כ המסרים מגיעים באמצעות השימוש בטכנולוגיה חכמה ומחשבים. ולכן כבעלי עסקים שרוצים לגייס לקוחות ולשמור על מערכות יחסים עם לקוחות קיימים, חשוב שנתאים את המיתוג שלנו לכל טכנולוגיה. אז איך יוצרים בולטות לעסק שלנו בעידן שחי ומדבר דיגיטל? גלי מיכל חנן, מנכ"לית זוויות, משרד למיתוג אסטרטגי ב-6 טיפים לבחירת מיתוג שיתאים לכל מכשיר.  

 

איפה נמצא הלקוח שלי?

רגע לפני שנקבל החלטות היכן לפרסם ומה? חשוב להגדיר במדויק היכן נמצא קהל היעד שלנו, ומהם נתוני צריכת המדיה שלו. האם הוא נוסע הרבה ברכבת וגולש באינטרנט בעיקר מהטאבלט? האם הוא יושב במשרד מול מחשב נייח רוב שעות היום? אם מדובר בסטודנטים ונרצה ליצור מודעות פרסום ממומנות בפייסבוק, נתחשב בעובדה שקהל מסוג זה גולש בעיקר מהנייד, ונוודא שהמודעות יחשפו שם ויוצגו באופן ברור ומושך תשומת לב.

 

האם האתר שלך מתאים לגלישה במובייל?

בעקבות טרנד השימוש בטכנולוגיה חכמה יותר ויותר אנשים גולשים באינטרנט באמצעות מכשירים ניידים, ולכן חשוב שכל בעל עסק ידע להתאים את המיתוג שלו לטכנולוגיות בו קהל היעד עושה שימוש. בשנים האחרונות מוצעים מספר מנגנונים להתאמת אתרי אינטרנט למובייל כאשר אחד מהם הוא האתר הרספונסיבי אינטגרלי מלא, שכשנבקר בו באמצעות המובייל, נראה תצוגה זהה לזו של אתר הבית במחשב הנייח, היתרון שלו, בא לידי ביטוי בכך שהוא מציג לגולשים את האתר כפי שהוא ללא חיתוכים, ובהתאמה לכל מכשיר. במנגנון זה המערכת תדע לזהות את המכשיר ולהתאים את המסך אליו. אך מנגד, הגולשים מהמובייל קצרים בזמן, וחשיפה לאתר עם תכניו המלאים, לרבות מאמרים לא בהכרח תענה על הצורך המידי שלהם. מנגנון נוסף הוא אתר סלולר, שלרוב מתווסף לאתר הראשי ומקבל דומיין משני, על פי רוב הוא מציג את התוכן של האתר הראשי אך בדרך קלה יותר ונגישה לגולש, ללא צורך להגדיל ולהקטין את הטקסט. המנגנון השלישי הוא אתר מותאם תוכן למובייל, המציג תוכן מותאם לפעילות הצפויה של הגולש במובייל. שימו לב שבבחירת המנגנון חשוב להתייחס לגולשים מהמובייל כאל קצרים בזמן ולאפיין את מטרתם, ייתכן מאוד שבמקביל לגלישה באתר שלנו, יתקבלו הודעות וואטס-אפ, שיחות, סמסים ועלינו לנצח את התחרות על הקשב שלהם להשגת המטרות שלנו.   

 

זכרו "תמונה אחת מושכת אלף לקוחות"

בעידן בו אנו נחשפים למספר רב של מסרים, מיותר להזכיר שאנחנו בתחרות על הקשב של הלקוחות. לכן לכל פרסום נבחר תמונה ונקדיש מחשבה לבחירתה תוך התייחסות לקהל היעד, תחושותיו, צרכיו והפתרון שאנחנו מציעים. בניגוד לפרסום בשלט חוצות בו יש יתרון לגודל, במדיה הדיגיטלית יש להקפיד שהתמונה תרכיב אלמנט אחד שיבטא בדרך הטובה ביותר את מה שנרצה למכור. אם אני רפלקסולוגית שמטפלת בנשים בהריון שסובלות מכאבי גב תחתון, תמונה של אישה בהריון תופסת את הגב שלה עם מבט של אי נוחות, עדיפה על תמונה גדולה של רפלקסולוגית מטפלת באישה בהריון. ככלל יש לבחור תמונה איכותית, ללא רעשים עיצוביים וריבוי אלמנטים וכמובן עם זכויות יוצרים.

 

"אין להם כבר זמן בשבילנו"

אחד הדברים המאפיינים את הלקוחות שלנו הוא מחסור בזמן ובסבלנות, ובמיוחד שכישראלים אנחנו ידועים כבעלי טמפרמנט גבוהה, פרמטר ממנו לא ניתן להתעלם. לכן כשכותבים מודעה לצורך פרסום ממומן או דף נחיתה חשוב לבחור במשפט אחד שיעביר את המסר באופן קליט המציג את שם העסק, הפתרונות שהוא מציע ללקוח ואם נשאר מקום אז גם לאיזה לקוח הוא פונה. יש לנו עד 8 שניות למשוך את הקהל שלנו, אם לא נספיק לתפוס את תשומת ליבו- נאבד אותו.  אתן דוגמא-  אלי נבו, מורה נהיגה לבני 40+ שטרם הוציאו רישיון.

 

תוכן מחולק ל-3 חלקים

ברגע שהמסר שכנע את הלקוחות והם הקליקו על המודעה, הגענו לחצי הדרך. ובשלב זה חשוב שיראו לפניהם תוכן שמחולק ל-3 חלקים: חלק ראשון- הערך שלנו, בו נפרט מה אנחנו מציעים ללקוח במשפטים קצרים וקליטים, בחלק השני נציג את הייחודיות שלנו, מהו היתרון היחסי? ניתן לבחור בשיטת ההכשרה שלנו, אחוזי הצלחה כמות לקוחות עד כה ועוד. ובשלב השלישי ניצור הנעה לפעולה, שלב בו נגדיר ללקוח מה נרצה שהוא יעשה, ימלא פרטים? או יתקשר עכשיו באמצעות קליק אחד. שימו לב להקפיד על מינימום פרטים שהלקוח יצטרך למלא- אין לו עודף זמן או חשק לכך, וכמעט תמיד ניתן להשלים אותם בשלב מאוחר יותר.

 

האונליין והאופליין הם קרובי משפחה

כניסתו של השיווק הדיגיטלי איננה ביטלה את קיומם של האמצעים המסורתיים. עדיין ניתן לראות שלטי חוצות, גלויות וברושורים, פרסום בעיתונות הכתובה וכל זאת במקביל לפרסום הדיגיטלי. אם נבקר בנקודות המכירה של חברות הסלולר, נקבל חוברות מידע ממותגות, ברושורים ואמצעי קד"מ נוספים. ולכן חשוב שתהיה התאמה ואחידות בין המיתוג באונליין לאופליין, ברמת המיתוג והמסר. אם בחרנו בסימן מסחרי ולוגו הם ילוו אותנו בכל ערוץ ולכל אורך הדרך, אם הדפסנו כרטיסי ביקור וגלויות, יהיו סימנים המזמינים לפגוש אותנו גם בדיגיטל כמו פייסבוק, לינקדאין ויוטיוב.  

 

 

המאמר נכתב ע"י גלי מיכל חנן, מנכ"לית משרד זוויות לשיווק, מיתוג אסטרטגי וניהול פרויקטים של בעלי עסקים קטנים ובינוניים, עמותות וגופים מוניציפאליים.

 

הרשמו וקבלו טיפים ועדכונים בשיווק

רשמו אותי!

פרטיך התקבלו,

תודה!

054-360-4-360    office@zaviyot.co.il

 

הרשמו וקבלו טיפים בשיווק

רשמו אותי!

פרטיך התקבלו,

תודה!

רשמו אותי!

פרטיך התקבלו,

תודה!